RVN: Strafrechtadvocaat wil aangifte tegen “Marokko = mocro maffia” ⚖️
Peter C. Schouten (@SchoutenLegal), strafrechtadvocaat, is er klaar mee.
Hij kondigt aan aangifte te doen tegen mensen die zeggen dat:
Marokko het land van de mocro-maffia is
Marokkanen vaak stelen
Antillianen veel in de bijstand zitten en de jeugd crimineel is
Zijn oplossing? Een “internetpatrouille”, meer aangiftes en een “juridische kaakklem” (max. 1 jaar cel) voor groepsbelediging.
Dit is geen rechtsstaat. Dit is ideologische repressie.
Wat hij eigenlijk zegt:
Feiten en CBS-statistieken mogen niet meer benoemd worden als ze ongemakkelijk zijn.
Patronen die iedereen met eigen ogen kan zien moeten zwijgen onder dreiging van justitie.
Dit is precies Jacques Presser’s voorspelling
Het nieuwe fascisme draagt geen zwart uniform.
Het draagt een toga, noemt zichzelf “anti-racistisch” en gebruikt de wet om de waarheid het zwijgen op te leggen.
De grote leugen
Ze noemen het “bestrijden van haat”.
In werkelijkheid bestrijden ze de realiteit.
Want de oververtegenwoordiging van bepaalde migrantengroepen in criminaliteit is geen mening — het zijn harde, officiële cijfers van CBS en Justitie.
OIM-uitweg
We laten ons niet de mond snoeren:
Feiten zijn geen haat.
Patronen benoemen is geen racisme.
Een advocaat die burgers wil vervolgen voor het zien van wat iedereen ziet, is geen verdediger van de rechtsstaat — hij is een activist met een stempel.
Tijd om harder te praten, niet zachter.
Vraag aan jou
Moet de staat mensen straffen omdat ze statistieken over criminaliteit naar afkomst benoemen?
Of moeten we gewoon eerlijk naar de realiteit mogen kijken?
De kaakklem komt eraan.
Zwijgen we? Of praten we harder?
Deze post is 100% authentiek en verifieerbaar via:
https://openinternetmanifest.org/nl/hash-verifier
### RVN: Strafrechtadvocaat wil aangifte tegen “Marokko = mocro maffia” ⚖️
Peter C. Schouten (@SchoutenLegal), strafrechtadvocaat, is er klaar mee.
Hij kondigt aan aangifte te doen tegen mensen die zeggen dat:
- Marokko het land van de mocro-maffia is
- Marokkanen vaak stelen
- Antillianen veel in de bijstand zitten en de jeugd crimineel is
Zijn oplossing? Een “internetpatrouille”, meer aangiftes en een “juridische kaakklem” (max. 1 jaar cel) voor groepsbelediging.
**Dit is geen rechtsstaat. Dit is ideologische repressie.**
Wat hij eigenlijk zegt:
Feiten en CBS-statistieken mogen niet meer benoemd worden als ze ongemakkelijk zijn.
Patronen die iedereen met eigen ogen kan zien moeten zwijgen onder dreiging van justitie.
**Dit is precies Jacques Presser’s voorspelling**
Het nieuwe fascisme draagt geen zwart uniform.
Het draagt een toga, noemt zichzelf “anti-racistisch” en gebruikt de wet om de waarheid het zwijgen op te leggen.
**De grote leugen**
Ze noemen het “bestrijden van haat”.
In werkelijkheid bestrijden ze de realiteit.
Want de oververtegenwoordiging van bepaalde migrantengroepen in criminaliteit is geen mening — het zijn harde, officiële cijfers van CBS en Justitie.
**OIM-uitweg**
We laten ons niet de mond snoeren:
- Feiten zijn geen haat.
- Patronen benoemen is geen racisme.
- Een advocaat die burgers wil vervolgen voor het zien van wat iedereen ziet, is geen verdediger van de rechtsstaat — hij is een activist met een stempel.
Tijd om harder te praten, niet zachter.
**Vraag aan jou**
Moet de staat mensen straffen omdat ze statistieken over criminaliteit naar afkomst benoemen?
Of moeten we gewoon eerlijk naar de realiteit mogen kijken?
De kaakklem komt eraan.
Zwijgen we? Of praten we harder?
#Groepsbelediging #Haatzaaiwet #NieuwFascisme #Presser #RealiteitVsNarratief #RVN #OpenInternetManifest
https://openinternetmanifest.org
Deze post is 100% authentiek en verifieerbaar via:
https://openinternetmanifest.org/nl/hash-verifier
Deel dit bericht
Korte versie: Teaser voor X Raw Markdown: Exacte originele tekst (voor verifier) Unicode: Mooie opmaak voor Facebook / andere platforms
Reacties
Wil je reageren? Log in met GitHub.
Lezen kan altijd, ook zonder account.
💸 Ondersteun het Open Internet Manifest ❤️
Dit manifest blijft alleen bestaan dankzij jullie donaties.
Elke satoshi of monero helpt enorm (servers, domeinen, ontwikkeling).
Reacties
Wil je reageren? Log in met GitHub.
Lezen kan altijd, ook zonder account.